Dette er barnehagen vår

Dette får barnet ditt hos oss

Barn leker med tog på gulvet
Tre barn sitter i lyngen og undersøker noe
To barn sitter sammen med en voksen
Barn tar på sko med hjelp fra en voksen

En fin hverdag

I vår lille, trygge naturbarnehage i Leif Aunes vei har vi det gøy. Vi liker å være ute i all slags vær, og barnet ditt får være med å klatre i trær, ligge i hengekøye, lage mat på bål og utforske «Grotteskogens» mysterier.

Naturen er vår læringsarena, og hos oss lærer vi mens vi leker. Vi plukker bær, balanserer på stubber, hopper over bekken og teller alle konglene på bakken.

Barna får utvikle tillit til egne evner gjennom mestring og utforskning av spennende eventyr både i og utenfor barnehagen.

Vi har et variert og spennende uteområde med egen grillhytte, som er et utmerket samlingssted for lek, bål, måltider og god stemning. 

Mat og måltidsglede

Vi serverer barnet ditt tre måltider om dagen, med næringsrik og god mat. lunsj og mellommåltid hver dag, bestående av næringsrik og god mat. Vi har også egen matansvarlig.


En aktiv hverdag

I Norlandia Solenga legger vi stor vekt på å styrke barnas motoriske ferdigheter, og gjennom vårt satsingsområde «Jump», sørger vi for at barna får organisert fysisk aktivitet hver dag – hele året.


En god start

En trygg start er helt avgjørende for barns trivsel, utvikling og læring i barnehagen. Derfor er dette vår største prioritet når nye barn begynner hos oss.


Gode venner i alle aldre

Hos oss møter barnet ditt engasjerte, vennlige voksne som er opptatt av å skape gode lekegrupper i hverdagen. I gruppene er både de minste og de store barna sammen. Dette skaper en flott mulighet til å lære om samarbeid, deling og empati.

Eldre barn støtter de yngre, og alle tilegner seg verdifulle ferdigheter. Dagsrytmen utformes for å gi barna rikelig tid sammen med jevnaldrende. Store og små har ulike rutiner, og slik får vi møte alles behov.

Barn titter ut av vindu i lekehytte
Fingermaling
Brødskiver med smilefjes

Vi har også tilbud om

Dette er barnehagen

Pedagogikk og tilnærming